<p><strong>REGISTRUL ELECTRONIC NATIONAL DE VACCINARI (RENV)</strong></p><p>&nbsp;</p><p>Dezvoltarea registrelor de boli, inclusiv a Registrului Electronic National de Vaccinari (RENV) reprezinta o directie strategica (asa cum este mentionat in Strategia Nationala de Sanatate 2014-2020), deoarece culegerea si analiza unor date de o calitate mai buna contribuie la luarea unor decizii mai eficace si eficiente bazate pe dovezi.</p><p>Date/informatii de calitate ar trebui sa informeze mai bine dezvoltarea de politici de sanatate, implementarea politicilor, monitorizarea si evaluarea. Registrul Electronic National de Vaccinari (RENV) a fost implementat incepand cu data de 01 septembrie 2011, in baza Ordinului Ministrului Sanatatii 1234/01.08.2011 pentru a reprezenta baza de date la nivel national unde sa se regaseasca vaccinarile efectuate tuturor copiilor si adolescentilor din Romania, nascuti incepand cu data de 01 septembrie 2007.</p><p>Registrul initial creat a functionat si functioneaza si in prezent, pe parcursul celor aproape 5 ani de la darea in functiune suferind numeroase imbunatatiri, aduse din necesitatea de a ne alinia cat mai mult la standardele existente, dar si din dorinta de a veni in intampinarea utilizatorilor si a le usura cat mai mult misiunea.</p><p>Proiectul <strong>RO.05.19 &ldquo;LARGIREA GAMEI SI IMBUNATATIREA PLANIFICARII SERVICIILOR ACORDATE PACIENTULUI PRIN REGISTRE DE BOLI IMBUNATATITE&rdquo;</strong> a adus pentru RENV posibilitatea de a fi dezvoltat intr-o platforma noua, aducandu-se modificari atat de design, cat si de continut prin adaugarea de noi facilitati precum serviciul de mesagerie interna, posibilitatea generarii diferitelor rapoarte, cel mai important fiind cel de catagrafie, si nu in ultimul rand adaugarea unui modul nou, cel de stocuri. Cele 4 interfete (maternitate, medic de familie, directie de sanatate publica judeteana, national) au fost regandite pentru a oferi celor aproximativ 12000 de utilizatori la nivel national posibilitatea de a accesa cu usurinta RENV si de a inregistra informatiile solicitate rapid, complet, in timp util, acurat, dar si de a folosi informatiile inregistrate pentru activitatea zilnica (dezvoltarea modulului de rapoarte si stocuri, printarea direct din RENV a istoricului de vaccinare pentru un copil/ adolescent etc). Pentru a creste acceptabilitatea noului soft dezvoltat, dar si pentru a imbunatati calitatea datelor introduse/ extrase in RENV, in cadrul proiectului au fost organizate activitati de instruire pentru fiecare nivel de utilizator, cu persoane special selectionate astfel incat sa sustina activitatea de instruire si in viitor, fiind constienti ca instruirea permanenta a utilizatorilor este una din modalitatile de a mentine comunicarea si feed back ul pentru continuarea dezvoltarii si implementarii de noi functiuni. Numarul mare de specialisti instruiti prin acest proiect va asigura calitatea datelor si informatiilor oferite de aceste registre. Dezvoltarea ulterioara si continuitatea functionarii registrelor nou create va fi sustinuta prin legislatia dezvoltata in cadrul proiectului, iar elaborarea de planuri strategice, incluzand planificarea bugetara, precum si prin includerea acestor registre in programe nationale specifice impreuna cu estimari bugetare furnizate de expertii proiectului.</p>